“Gelukkig zitten we bij Matexi nooit verlegen om een uitdaging”, springt Sales & Marketing Specialist Beau bij. Samen met de digitaliseringssprint moest het Marketing Team, net als alle andere Matexi-collega’s, plots ook op een andere manier werken: 100% remote. Daarbij boette het team niet in aan efficiëntie. De team meetings vonden virtueel plaats, zodat alle collega’s steeds in nauw contact bleven met elkaar. De virtuele meetings stelden het team ook in staat om crossregionaal te overleggen. “We wisten steeds waar collega’s, ook in de andere regio’s, mee bezig waren en hielden voortdurend het helikopterzicht. En we bleven gefocust op ons doel: de digitalisering van onze marketingstrategie. De operationele run en eventuele obstakels bleven daarom steeds voorop staan binnen de overlegmomenten.”
Naast de meetings met het hele team was er uiteraard ook voortdurend aandacht voor het individu. Zat een collega met een obstakel dat zijn/haar creativiteit of efficiëntie ondermijnde, dan zocht Marketing Manager Marie-Ann snel mee naar een oplossing. “Zo’n virtuele check-in van collega tot collega, waarbij iedereen de mogelijkheid heeft om even te connecteren, vond ik zeer belangrijk. Zo kon ik snel aanvoelen hoe het zat met ieders welbevinden”, aldus Marie-Ann.
De aanpak van Marie-Ann blijkt intussen zijn vruchten af te werpen. Het Marketing Team van Matexi was al bijzonder ambitieus en hecht, maar de teamgeest, die is tijdens de Corona-crisis enkel blijven groeien. “Als ik terugkijk op de voorbije maanden, ben ik ontzettend dankbaar en erkentelijk naar mijn collega’s toe. De manier waarop zij zich als een veerkrachtig, flexibel en positief team hebben opgesteld, dat maakt van mij een oprecht tevreden Marketing Manager”, aldus Marie-Ann.