Kristoff De Winne wordt Acquisition & Development Director bij Matexi

24 maart 2022

De raad van bestuur benoemt Kristoff De Winne tot Acquisition & Development Director van buurtontwikkelaar Matexi, nadat hij deze rol een jaar ad interim met succes vervulde. Samen met zijn team zal Kristoff het acquisitiebeleid van Matexi verder uitbouwen en de organisatie ondersteunen op het vlak van duurzaam ontwerp, participatieve trajecten en innovatie. Hij zal tevens de leiding nemen van de Retail- en Investafdelingen binnen Matexi.

Portret van Kristoff De Winne

Carrière

Kristoff De Winne werkt reeds tien jaar bij Matexi. Hij begon zijn traject bij de buurtontwikkelaar als verantwoordelijke voor Marketing en Communicatie, en groeide vervolgens door tot Manager Corporate Office. In die rol is hij ook woordvoerder van het bedrijf. Sinds een jaar bekleedde hij daarnaast ook de rol van Acquisition & Development Director op interimbasis en maakt hij deel uit van het directiecomité. Recent bekroonde de raad van bestuur van Matexi Kristoffs succesvolle traject met een benoeming tot Acquisition & Development Director en directielid.

Kristoff behaalde een Master in Analytische Scheikunde aan de Universiteit Gent, aangevuld met een Master in General Management aan Vlerick Business School en een Master in Real Estate aan de Universiteit Antwerpen. Hij begon zijn carrière bij Brussels Airport Company, waar hij als Head of Airport Development & Regulation verantwoordelijk was voor masterplanning, economische regulering, de luchthavenontwikkelingsprojecten en het Program Management Office.

Naast zijn rol bij Matexi bekleedt Kristoff bestuurdersfuncties bij verscheidene proptech-startups, namelijk Letsbuild, Hoplr en Sweepbright, alsook bij de Beroepsvereniging voor de Vastgoedsector (UPSI-BVS) en de Federatie van Ontwikkelaars-Woningbouwers.

Matexi is een fantastische onderneming met een maatschappelijk zéér relevante én actuele opdracht: buurten aangenamer maken! En dat doen we met bijzonder veel aandacht voor mens en planeet. Ik ben zeer enthousiast om de rol van Acquisition & Development Director op te nemen, en ik kijk uit naar een fijne, succesvolle samenwerking met de verschillende teams,” vertelt Kristoff De Winne.

Olivier Lambrecht, CEO van Matexi, is erg verheugd over de benoeming van Kristoff De Winne: “Dankzij zijn uitgebreide en gevarieerde parcours bij Matexi kent Kristoff ons bedrijf en onze sector als zijn broekzak. Zijn ervaring en expertise maken hem dan ook een uitermate waardevolle aanwinst voor ons directiecomité. Ik heb er alle vertrouwen in dat hij als Acquisition & Development Director een belangrijke bijdrage zal leveren aan het verder waarmaken van ons groeipotentieel.”