De vaste invulling door UHasselt heeft niet meteen een commerciële insteek, maar past wel perfect bij de filosofie van Quartier Bleu: ‘Always a Reason’. Jolien Lenaerts, Marketing Specialist bij Matexi, buurtontwikkelaar achter Quartier Bleu: “We willen iedereen een reden geven om een bezoek te brengen aan Quartier Bleu. We hebben een zeer divers aanbod in winkels en restaurants, en met de komst van UHasselt geven we de studenten een extra reden om af te zakken naar het water. Voor de retailers binnen het project is dit positief nieuws, gezien we nu nog meer de studenten community aantrekken.”
Retailer Boon Two open sinds 3 november
Op vrijdag 3 november opende Boon Two zijn eerste Vlaamse vestiging in Quartier Bleu. De afgelopen weken kende de retailer een vliegende start. Het eenduidige concept en de eenvoudige prijszetting van de Franse keten, met diverse producten aan eenzelfde prijs van 2 euro, blijken alvast een succesformule te zijn. Je kan bij Boon Two terecht voor allerhande zaken die je dagdagelijks gebruikt of je shopt er simpelweg leuke hebbedingetjes aan een zeer lage kostprijs. Van bakspullen, speeltjes voor je huisdier tot verzorgingsproducten en kerstspullen: Boon Two heeft het allemaal.
Verschuiving binnen het retaillandschap
Steven Bervoets, Retail Manager bij Matexi: “Daar waar Boon Two een goede aanvulling is in, wat wij noemen, de ‘commerciële mix’ van een project, is UHasselt een mooie invulling in termen van ‘gemengd gebruik’. Matexi (her)ontwikkelt binnenstedelijke projecten waar niet enkel wonen centraal staat, maar vooral ook het concept ‘bruisende buurt’ en ‘aangenaam leven in een buurt’. Dit maakt dat ontwikkelingen van dergelijke omvang een gemengd gebruik ambiëren, waarbij zowel naar residentiële als commerciële invullingen gekeken wordt. Binnen de commerciële invullingen zie je dan weer een uitbreiding van de gebruikelijke mix, zoals restaurants en winkels, naar een totaalaanbod met diensten, kantoren en in dit geval zelfs onderwijsinstellingen. Een verschuiving die in de meer traditionele shoppingcentra ook meer en meer aan de gang is.”