Pers

Quartier Bleu verwelkomt eerste Vlaamse winkel van nieuw concept Boon Two

16 oktober 2023

De winkelboulevard van Quartier Bleu, een buurtontwikkeling van Matexi, wordt binnenkort aangevuld met een nieuwe naam: Boon Two. De van oorsprong Franse keten, met diverse producten aan eenzelfde prijs van 2 euro, zal de panden innemen naast Medi-Market en Panos. Met deze nieuwe invulling werkt Quartier Bleu verder aan een gevarieerd retailaanbod, zowel voor de bewoners van de buurt als voor bezoekers.

De naam Boon Two laat niet meteen een belletje (of beter gezegd: een 2 eurootje) rinkelen. Het gaat om een relatief jong concept dat komt overwaaien van onze zuiderburen. De keten heeft twee vestigingen in Frankrijk (Parijs en Aulnoy-Lez-Valenciennes) en een in Luik, en opent nu een eerste winkel in Vlaanderen. 

Mix van retailers voor bewoners en bezoekers

Onder het motto ‘Het is niet nodig om de prijs te vragen’ is het concept van Boon Two erg simpel: voor alles wat je in de winkel vindt, betaal je een vaste prijs van 2 euro. Het unieke concept is in Quartier Bleu goed voor 378 m² aan retailoppervlakte, gevestigd aan het plein waar je ook de populaire MediMarket en Panos vindt. Daarmee zijn in één klap de twee winkelpanden ingevuld.

Steven Bervoets, Retail Manager bij Matexi, is verheugd dat de ruimte - na het vertrek van een vorige huurder - snel opnieuw ingevuld raakt: “Een goede commerciële mix is van groot belang om onze baseline ‘Always a Reason’ te kunnen waarmaken. We willen een divers aanbod bieden, met de nodige ‘trekkers’ zoals H&M en AS Adventure. Dat zijn bestemmingswinkels waarvoor de klanten specifiek naar Quartier Bleu komen. Daarnaast willen we ook lokale sterke spelers aantrekken, zoals Fietsen Gaethofs. Die gevestigde waarden vullen we aan met vernieuwende, unieke concepten die je binnen Limburg enkel in Quartier Bleu vindt. Denk maar aan Juttu en Coolblue. Boon Two kiest nu voor zijn eerste Vlaamse winkel voor Quartier Bleu.”

Dat Boon Two geen luxemerk is, is een opportuniteit voor het doelpubliek van Quartier Bleu, duidt Jolien Lenaerts, Marketing Specialist bij Matexi: “We streven naar een mix van verschillende types retailers. Met Boon Two geven we een antwoord op de koopkracht die de laatste tijd toch onder druk staat. Door de aantrekkelijke prijszetting van Boon Two en het leuke, snel wisselende productaanbod boordevol fijne hebbedingetjes en praktische spullen, is er altijd een reden om langs deze nieuwe winkel te gaan.”

De mix van retailers is uiteraard een meerwaarde voor de bewoners van Quartier Bleu, waarvan de woonunits inmiddels voor 70% verkocht zijn. “We spelen graag in op de noden van onze bezoekers maar ook van onze buurtbewoners, want voor hen vormt Quartier Bleu naast hun thuishaven ook hun primaire winkelgebied. Zo is bijvoorbeeld buurtsupermarkt Delhaize een belangrijke speler binnen het project.”

Boon Two zal eind oktober, begin november openen. Dat zal gebeuren met de nodige toeters en bellen, om de eerste Vlaamse winkel van de Franse keten optimaal in de verf te zetten.

Meer nieuwe namen

Dit najaar zijn in Quartier Bleu ook enkele klinkende namen te vinden in de pop-up formule. Zo koos Polestar opnieuw voor een tijdelijke uitvalsbasis in Quartier Bleu, net als conceptstore De Kleine Vriend. “Er lopen ook onderhandelingen over twee cruciale, strategisch gelegen winkelpanden. Ik hoop er binnenkort meer over te kunnen vertellen”, besluit Steven Bervoets.

Over Boon Two

Boon Two biedt een breed scala aan artikelen van allerlei aard, allemaal voor eenzelfde prijs. Het concept is gebaseerd op het Engelse ‘one-price shops’ model. Boon Two startte met vestigingen in Frankrijk en kijkt nu voor expansie naar België. Een eerste vestiging opende reeds in het Waalse landsdeel. Boon Two biedt een ruim assortiment met meer dan 1.000 producten waarbij één enkele prijs gehanteerd wordt. Ongeacht het product, de consument betaalt 2 euro. Naast het prijsniveau staat een hoog kwaliteitsniveau ook centraal, om zo de klanttevredenheid hoog te houden.

Share: