Klik op het plan om de loten te bekijken
×Op 16 en 17 juni 2022 werden door Matexi en Evillas infosessies georganiseerd om de door hen ingediende vergunningsaanvraag toe te lichten aan de hand van de presentatie die je hier kan terugvinden.
Lees meer...In december 2019 werd de buurt een eerste maal uitgenodigd om kennis te maken met onze plannen. De buurtbewoners gaven waardevolle opmerkingen waarmee we aan de slag gegaan zijn. De nieuwe plannen werden voorgelegd aan de buurt op donderdag 9 december. We hebben alle vragen en antwoorden gebundeld in een verslag dat je hier kan terugvinden.
Lees meer...Eind 2019 werden de buurtbewoners voor de eerste keer uitgenodigd om kennis te maken met de toekomstvisie voor de woonbuurt. Meer dan 100 mensen bestudeerden de plannen en er werden een aantal bezorgdheden geformuleerd waarmee de ontwikkelaars en de gemeente aan de slag gingen.
In Matexi-buurten zijn zachte weggebruikers de koningen van de weg. Fiets- en voetverkeer proberen we overal maximaal te stimuleren. Enerzijds door voldoende makkelijk bereikbare fietsenstallingen te voorzien. Anderzijds creëren we veilige fiets- en wandelpaden en richten we de buurt zo in dat wagens geen snelheid kunnen maken. De wagens parkeren ook zoveel mogelijk geclusterd in afzonderlijke parkeerhavens waardoor doorgaand verkeer beperkt is.
Hier werken we aan hedendaagse en duurzame woningen met een kwalitatieve afwerking. Daarbij voorzien we een goede mix van halfopen en gesloten bebouwingen. De percelen hebben gemiddeld een grondoppervlakte van 310 vierkante meter.
De woningen krijgen elk een hellend dak en tellen 2 of 3 slaapkamers. Sommige bewoners parkeren op hun eigen perceel, maar voor de meeste woningen is er plaats voorzien in de parkeercluster. Zo ontstaat een autoluwe buurt waar het veilig is om te wandelen, te fietsen en te spelen.
Tijdens de eerste infomarkt in 2019 bleek vooral mobiliteit een belangrijk aandachtspunt. De buurtbewoners vroegen om te streven naar een gelijkwaardige verdeling van verkeer tussen de verschillende doodlopende straten en stelden de vraag of het mogelijk was om een verbinding te maken met de straat Hofakker. Hier werd aan tegemoet gekomen.
Uiteraard nemen we deze, net als alle andere opmerkingen die besproken werden ter harte en houden we hiermee zoveel mogelijk rekening in het nieuwe voorstel.
Tijdens het volgende informatiemoment lichten we de nieuwe toekomstvisie uitgebreid toe.