Wouter Coucke vervoegt Matexi als Acquisition & Development Director

27 september 2018

Buurtontwikkelaar Matexi stelt Wouter Coucke aan als Acquisition & Development Director. Coucke zal zijn bijna twintig jaar ervaring binnen vastgoedontwikkeling inzetten om samen met zijn team het acquisitiebeleid verder uit te bouwen en ondersteuning te verlenen aan de business units van Matexi. Dit op vlak van onder meer stedenbouw, participatieve trajecten, en publiek-private samenwerkingen (PPS). “Onze portfolio is de voorbije decennia zeer sterk geëvolueerd naar grote binnenstedelijke reconversieprojecten” zegt CEO Gaëtan Hannecart. “Met deze functie willen we de ervaring die we hebben opgebouwd, verstevigen, zodat die nog beter ingezet kan worden voor toekomstgerichte en duurzame ontwikkelingsprojecten.”

Matexi

Uitbouwen kennisplatform Acquisition & Development

Vanaf oktober start Wouter Coucke als Acquisition & Development Director bij Matexi. Hij zal het Competence Center Acquisition & Development leiden. Wouter Coucke: “Ik ken Matexi als een professionele en vernieuwende projectontwikkelaar. Ik kijk ernaar uit om de groei die de onderneming aan het realiseren is, mee waar te maken. In concreto door het strategisch acquisitiebeleid verder uit te bouwen en het competence center om te vormen tot een kennisplatform inzake vastgoedontwikkeling."

Matexi schakelt versnelling hoger

Met de ontwikkeling van projecten in quasi elk van de 32 centrumsteden van het land, heeft Matexi een rijke ervaring opgebouwd rond de aanpak van stedelijke verdichtingsprojecten. Met recente projecten zoals Antwerp Tower (Antwerpen), Leopoldskazerne (Gent) en Leopold Views (Brussel) is het nu tijd om een versnelling hoger te schakelen, en nog procesmatiger te werk te gaan.

Het departement van Wouter zal centrale ondersteuning bieden gedurende de verwervings- en ontwikkelingsfase van projecten; van strategische evaluatie, over waardering en verwerving, tot technische, financiële en stedenbouwkundige haalbaarheid en uitvoering. De verschillende Business Units zullen tijdens elke fase van acquisitie en ontwikkeling bij het platform te rade kunnen gaan.

Toekomstgericht beleid

“Het strategisch plannen, uitwerken en opvolgen van grote binnenstedelijke, PPS en reconversieprojecten zit Wouter in de vingers. Zijn expertise en ervaring zal ons helpen om nog structureler in te zetten op de ontwikkeling van levendige buurten waar het goed leven is.” zegt CEO Gaëtan Hannecart.

Wouter studeerde handelsingenieur en het postgraduaat vastgoedkunde aan de KU Leuven en volgde fiscaliteit aan de Vlerick Business School. Na enkele jaren bij PricewaterhouseCoopers en Buelens Real Estate ging hij in augustus 2006 aan de slag bij Vanhaerents Development (nu Caaap). Daar groeide Coucke door van Project Manager tot Directeur Ontwikkeling en stond hij onder meer mee in voor de ontwikkeling van het Groen Kwartier, een gezamenlijke ontwikkeling van Matexi en Vanhaerents, die in mei nog de RES Awards 2018 won in de categorie ‘Best Residential Development’.

Wouter Coucke portret

Over Matexi

Sinds 1945 biedt Matexi aan iedereen de kans om een betaalbare, duurzame en kwaliteitsvolle woning aan te schaffen. Onder het motto “Welkom in de buurt” wil Matexi met elk project bijdragen tot buurten die inspireren om samen meer van het leven te maken. Matexi heeft kantoren in elke Belgische provincie, in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, in het Groothertogdom Luxemburg en in Warschau (Polen). Met ruim 350 medewerkers ontwikkelt Matexi momenteel 600 buurten in 300 steden en gemeenten. Sinds haar oprichting realiseerde Matexi meer dan 38,000 woningen, of grosso modo het aantal woningen van steden als Kortrijk of Mechelen.

Als markleider wil Matexi afdoende antwoorden bieden op evoluties en uitdagingen in de woningmarkt. Met projecten als Antwerp Tower (reconversie van iconisch flatgebouw met 26 bouwlagen), Leopold Views (Evere, reconversie van kantoortoren naar appartementen), Pier Kornel’ (Aalst, reconversie van binnenstedelijke industriële site), Villanova (La Louvière, nieuwe bestemming voor verlaten buurt), Béton Lemaire (Ottignies, reconversie van industriële site), Quartier Bleu (Hasselt, aanleg van nieuw stadsdeel aan het water), en I-Dyle (Genappe, eerste ‘eco-quartier’ in Wallonië) neemt Matexi het voortouw wat betreft grote binnenstedelijke ontwikkelingen, reconversie, en duurzaam bouwen.

Voor meer informatie kan je terecht op www.matexi.be/pers