Matexi Limburg verhuist

01 februari 2021

Quartier Bleu, het hipste stadskwartier van Hasselt, krijgt er een nieuwe naam bij. Vanaf 1 februari 2021 neemt buurtontwikkelaar Matexi zijn intrek op deze unieke locatie aan het water. Met een uitstekende bereikbaarheid via de Grote Ring en de openbare parking Blauwe Boulevard met 1.850 plaatsen was de keuze voor de nieuwe locatie van het Limburgse Matexi-kantoor snel gemaakt. Een unicum voor Matexi, dat voor het eerst deel zal uitmaken van een van zijn eigen projecten.

“Welkom in de buurt”, zo luidt de alom gekende baseline van buurtontwikkelaar Matexi. Een motto dat niet alleen wordt uitgedragen binnen de organisatie en de diverse projecten, maar ook een dat Matexi graag zelf in praktijk brengt. Daarom vind je het nieuwe Limburgse regiokantoor van deze Belgische marktleider in buurtontwikkeling en binnenstedelijke reconversieprojecten voortaan terug in één van zijn eigen projecten: Quartier Bleu.

Uitstekende bereikbaarheid voor de klant

“De unieke locatie van Quartier Bleu – de combinatie van het uitzicht op het water, een goede bereikbaarheid via de Grote Ring én dat alles aan de nieuwe toegangspoort van het Hasseltse stadscentrum – was de grootste reden om ons te vestigen in één van onze eigen projecten”, vertelt Tom Van Becelaere, Business Manager Matexi Limburg. Voordien was Matexi Limburg gehuisvest op twee locaties, waaronder de Hassaluthdreef te Hasselt, iets verder van het centrum. Met het nieuwe kantoor zitten alle collega’s van Matexi Limburg voortaan onder één dak. Doordat Matexi ook in Limburg blijft groeien, is het noodzakelijk dat ook onze fysieke locatie meegroeit en voldoende ruimte biedt voor al onze medewerkers. Quartier Bleu is binnen Matexi één van de grotere projecten, waardoor de nabijheid van een eigen kantoor erg handig is. Niet enkel voor het residentiële gedeelte, maar ook voor het retailluik dat in eigen beheer zit. We vinden het dan ook belangrijk om onze mensen dicht bij de klant te brengen, en vice versa”.

In het nieuwe Matexi kantoor staat comfort voor de werknemer dan ook centraal. Zo is het kantoor uitgerust met o.a. grote, luchtige ruimtes, ergonomische bureaus, cosy corners, verschillende stille ruimtes en wordt er extra aandacht besteed aan het flexwerken. De vergaderzalen worden dan weer voorzien van de nieuwste technologische snufjes om zo optimaal in te spelen op de snel groeiende digitale noden binnen het bedrijfsleven.

Naast het nieuwe kantoor in Hasselt, dat plaats biedt aan zo’n 20 medewerkers, vind je Matexi terug in elke Belgische provincie, in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest, in het Groothertogdom Luxemburg en in Warschau (Polen). Matexi kiest bewust voor een directe en lokale verankering van de organisatie. Zo kennen alle medewerkers de steden, buurten en mensen van de regio waarin ze werken als geen ander. Met 325 medewerkers ontwikkelt Matexi momenteel 429 buurten in 290 steden en gemeenten.

Praktisch

Vanaf 1 februari 2021 vind je Matexi Limburg terug op het Broekermolenplein 2, 3500 Hasselt. Parkeren kan in de ruime ondergrondse parkeergarage Blauwe Boulevard, te bereiken via de afrit richting de Slachthuiskaai op de Herkenrodesingel. Adres van de parking: Gelatineboulevard 6, 3500 Hasselt