Gezocht: digital data driven marketing expert
Op vandaag bestaat het Marketing Team van Matexi uit maar liefst 14 gedreven professionals, die dagelijks op zoek gaan naar nieuwe manieren om onze buurten en woningen in de markt te zetten. Dat doen ze vanuit de verschillende provincies in België. Marie-Ann De Wilde, Marketing Manager bij Matexi: “Matexi is lokaal verankerd, waardoor onze marketingcollega’s verspreid zitten over heel België. Dagelijks zijn zij bezig met de digitalisering van onze marketingstrategie en vertalen zij het buurtverhaal van Matexi naar de noden en wensen van hun eigen streek.”
Om de marketing collega’s te ondersteunen bij hun digitale strategie in lead generation, is Matexi op zoek naar een innoverende digital marketeer met ervaring. Marie-Ann: “We zoeken een krak op vlak van digital tooling en het analyseren van de performance campagnes, iemand die doorgedreven kennis heeft in digital advertising, SEO/SEA en/of andere kanalen. Maar bovenal iemand die ervan houdt om, vanuit een centrale rol, zijn of haar kennis te delen om de digitale expertise binnen de regionale marketing teams naar een hoger niveau te tillen. Als digital marketeer ben je een inspirator, je ziet de digitale rode marketingdraad over de regiokantoren heen. Zie het als iemand die de trein van andere collega’s af en toe weer op het juiste digitale spoor zet, in plaats van het stuur over te nemen!” (lacht)
Sofie Marey, die de functie ad interim bekleedt als externe consultant, vult aan: “Hier ligt echt een mooie kans voor elke data driven marketeer die zijn digitale marketingkennis wil blijven verruimen en delen. De digitale markt blijft evolueren. Een ideaal excuus dus om via je job op de hoogte te blijven van de nieuwste trends en te bekijken of deze waardevol kunnen zijn binnen Matexi. Het is een bijzonder interessante job die me elke dag challenget en uitdaagt om te groeien in efficiëntie en performance. De ene dag volg ik onze customer journey en stuur ik de persona’s bij, de volgende dag kan ik de collega’s inspireren tot het digitale pad. Daarnaast kan ik ook mijn marketingei kwijt in de opvolging van alle data en conversies. Noem het dus gerust een combinatie van een channel marketeer en performance marketeer.”